środa, 9 października 2013

pasta z bakłażana


Pasta z bakłażana, pychota!

Przez długi czas nie mogłam przekonać się do smaku bakłażana, próbowałam go spożywać na różne sposoby, ale bez zachwytu i żadnej rewelacji podniebienia, aż do chwili gdy spróbowałam ten pyszny dodatek do chleba.

Składniki:
3 bakłażany
1 pomidor
2 małe czerwone cebule
3łyżki oliwy
sól
pieprz
2 ząbki czosnku

Przygotowanie:
Bakłażany pieczemy  w piekarniku w temp 180 st, około 1h.  Po ostudzeniu zdejmujemy z nich skórkę i kroimy miąższ w grubą kostkę razem z pomidorem. Cebulę również kroimy w kosteczkę. Nasze skladniki przekładamy do miski i rozdrabniamy blenderem. Na koniec dodajemy oliwę, doprawiamy solą, pieprzem i pietruszką.
                                                         









2 komentarze:

  1. Ja się nauczyłam jeść (smakować) bakłażany we Włoszech, przyrządzane przez Włoszkę, u której pracowałam. Nacierane czosnkiem, smażone, ociekające oliwą. Czekam, aż się gdzieś mi tu pokażą, dawno nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa..wiem o czym piszesz, też je smakowałam, niebo w gębie! Próbowałam je kiedys zrobić, ale jakaś katasrofa wyszła, zupełnie nie ten smak! Może masz na nie przepis, hę?

      Usuń