wtorek, 24 stycznia 2017

Il faiT un frOid de CanaRd


Już od dłuższego czasu chodzimy z synkiem dokarmiać kaczki. Mamy niebywałą okazję podziwiać te piękne upierzone zwierzątka, bo mieszkamy bardzo blisko rzeki płynącej przez miasto. Wpatrujemy się i podziwiamy, jak to w ciekawy sposób szukają pożywienia zanużając przednią część ciała, wypychając kuperek ponad tafle. 


Z naszych obserwacji wynika, iż kaczki są bardzo przyjazne, nie zaczepne, ani też nie kłótliwe, często przebywają z innymi wodnymi ptakami, wspólnie dogadują się z drapieżnymi mewami, a i też z małymi gołębiami. 

Mówi się o nich, że są wszystkożerne, ale głównie zjadają rośliny, przeważnie bukiew choć chlebek też bardzo lubią, ale nie należy przesadzać z dokarmianiem, gdyż zbyt duża ilość w diecie chleba, może powodować chorobę anielskiego skrzydła. Kaczuszki bardzo potrzebne są w ekosystemie ponieważ wyjadają larwy komarów, chrząszcze i skorupiaki. Także nie płoszyć proszę, ani nie przepędzać, tylko podziwiać bez głośnych okrzyków, bo ciut płochliwe są.

Jak wiadomo samiec odznacza się kolorowym ubarwieniem, samica zaś brązowo-szara zdecydowanie mniej kontrastowa. 
Jest to ptak wędrowny, ale co raz więcej zauważa się osobników w miastach, które prowadzą osiadły tryb życia, najczęściej wybierają mokradła oraz okolicE jezior i stawów. 

Ptak ten, nie jest gatunkiem zagrożonym i z tego powodu, niestety w czasie łowów ludzie strzelają do nich, jak do przysłowiowych kaczek.

Kaczki choć są wielkimi żarłokami, są też bardzo sympatyczne i pocieszne. I dlatego na znak sympatyzowania z kaczkami założyłam mój zimowy sweter z naszytą naszywką kaczki.



Ciekawa jestem, co sądzicie na temat kaczek i jakie emocje u Was wywołują, napiszcie proszę.




*buty UGG o połowę tańsze od Emu, dostałam pod choinkę






25 komentarzy:

  1. Śliczny sweter! :-))) Ja też lubię dokarmiać kaczki, chociaż skubańce lubią czasem podszczypnąć kurki wodne, więc nie zawsze są tak pacyfistycznie nastawione do innych ptaków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WiTaj, bardzo dzięki za pozytywny komentarz.

      ej no, wydaję mnie siĘ, hmhm...że to te gąsi, gąsiory podskubują nogi, łydki i uda i trza na na nie bardzo uważać. W ogóle to boję się ich od dzieciństwa chociaż nigdy mnie nie ugryzły.
      Stwierdzam, że jednak Kaczki Są pAcyfisTami.
      Peace&Love

      Usuń
    2. Oj gęsi tak! I łabędzie też potrafią nieźle skubnąć :D

      Usuń
  2. Fajna kombinacja odzieżowa:)
    Ja kaczki lubię choć dokarmiam rzadko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Karmienie kaczek to nasz punkt obowiązkowy podczas spacerów z dziewczynkami :)!!! Pytam Zosi, gdzie idziemy, mając nadzieję, że wybierze plac zabaw, a ona za każdym razem odpowiada ,,Do kaczuszek". I nie ma zmiłuj, jak Zosia chce do kaczuszek, to trzeba tam iść, jeśli nerwy moje mają być w jako takiej kondycji ;).
    Teraz chorujemy, więc kaczki głodują ;).

    Elunka wyglądasz zajebiaszczo w tym kapelutku :)!!! Buciki podobne do Twoich dorwałam w Biedronce :). O dziwo jeszcze się nie rozpadły :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te kaczuszki przyciągają dzieciory, co?
      Ale to też czas, by opowiedzieć trochę o ptactwie, wcześniej muszę się przygotować z tematu.😉

      No popatrz a moje takie badziewie że trzecią parę schodziłam. W tym roku Zdecydowałam się na firmówki, zobaczymy ile przetrwają.

      Usuń
  4. Kaczki bardzo lubię , mają piękne piórka! Wyglądasz świetnie w tej stylizacji, jesteś stworzona aby nosić kapelusze <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweter słodki :) No i bardzo dobrze jest Ci w tym kapeluszu!
    Kaczki lubię, czasem dokarmiam, jak chleb zostaje w domu. Bardzo lubię patrzeć, jak spryciule szybko ten chleb wyjadają, myk i nie ma nawet okruszka.
    Tak w ogóle to karmienie zwierząt daje ogromną satysfakcję i radość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że dokarmiasz i że nie są Ci obojętne kaczuchy kochane.

      Kasiu, dziękuję bardzo, bardzo.

      Usuń
  6. You look gorgeous! have a good day!!!!👌👌👌💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  7. kowboj Cza cza w tym kapeluszu

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas przy rzece jest pełno kaczek i kiedy mój golden je widzi to dostaje totalnego bzika i trudno go okiełznać ;p no a niestety jedyne miejsce gdzie można spokojnie spacerować z psem. Także nieraz kaczuchy zostały wystraszone :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, psiaki uwielbiają gonic za kaczkami, pamiętam to doskonale. Fajnie, że przynajmniej golden ma wybieg, a kaczki zawsze sobie poradzą, są w swoim żywiole.

      Dzięki za komentarz.

      Usuń
  9. Po pierwsze baaardzo podoba mi się Twoja stylówka, buty extra, ale kapelusz - od dawna poluję na taki. I jeszcze sweter z kaczką :). Co do kaczek...hm...trudny temat, bo mój mąż robi świetną kaczkę pieczoną ;)Czasami jak chodzimy do parku i widzimy te sympatyczne ptaki mówimy do siebie - już nigdy!!! Także sama rozumiesz nie łatwo mi pisać na temat kaczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapelusz kupiłam w C&A.

      Wegetariańska kaczka równie dobrze smakuje, a nie ma tam grama mięsa, także następnym razem polecam wypróbować.

      Dziękuję

      Usuń
  10. Buty piękne. Ja bym chciała takie w brązowym kolorze. Kaczy sweter wymiata!!:)

    Co do kaczek, to bardzo je lubię. Różne gatunki mi się podobają. Nie tak dawno widziałam taki dokument o dzikich zwierzętach w Paryżu i tam też były kaczki i miały różne przygody. Koło nas w parku nie wolno ich dokarmiać, ale niektórzy i tak pasą je chlebem.
    Wiele lat temu pogoniłam jednego gówniarza, który rzucał kamieniami w małe kaczki i jakoś mi się to teraz przypomniało i obraz tych kaczuszek mi stanął przed oczami. Jak one uciekały malutkie takie, bezbronne...
    W każdym razie, uważam że od razu inaczej wygląda każdy zakątek z wodą, kiedy są w nim kaczki.
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buty UGG dostępne są prawie we wszystkich kolorach. Hahha, cieszę się, że swetruch Ci się podoba.

      Bardzo chętnie obejrzałabym sobie taki filmik o kaczkach, jejku to dopiero byłby zachwyt.

      Cieszę się, że reagujesz na krzywdę zwierząt. MNIE To szlak bierze, kiedy widzę, gdy ktoś podnosi rękę na bezbronne zwierzę, wpadam w furię i robię scenę na ulicy. Tak właśnie było dwa tygodnie temu, gdy widziałam gościa jak podnosił psa na obroży, prawie go dusząc. Dosłownie dopadłam do niego i zbluzgałam.
      Co za podłe kanalie z tych ludzi.
      Dziękuję kochana
      Buziaki

      Usuń
  11. Bardzo fajne buty, ciekawa jestem jak się spisują podczas dużych śniegów, czy nie przemakają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są buty, które idealnie nadają się na śnieg, ale nie może to być mokry najlepiej wtedy, kiedy jest mróz. Trzymają ciepło i są mega wygodne.

      Usuń
  12. Pięknie wyglądasz :) Sama mam buty UGG (akurat też w najnowszym poście), które uwielbiam... są naprawdę ciepłe i wygodne, a do tego ładne ;) Akurat swoje dorwałam w lumpeksie - co to była za radość ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. pięknie wyglądasz elegancko dostojnie;)

    OdpowiedzUsuń