czwartek, 16 lutego 2017

noWe postAnowieNie I Gacie Levis vintage

Postanowiłam wrócić do nauki języka hiszpańskiego po 8 letniej przerwie. Motywem było spotkanie z koleżanką, która pochodzi z Kuby i bardzo chętnie rozmawia ze mną w swoim ojczystym języku. Czasami żałuję, że przerwałam naukę, że nie pociągnęłam szkoły do końca. Muszę przyznać, że włożyłam dużo czasu i pracy, by ogarnąć język hiszpański i wreszcie móc się nim posługiwać, więc szkoda by było, go tak zostawić.
Mówią, że język nieużywany zanika, zgadzam się z tym twierdzeniem ponieważ obecnie sprawia mi trudność budowanie prostych zdań, ale pocieszam się, że dużo rozumiem, więc nie jest jeszcze tak źle.
Odkąd mieszkam we Francji  skoncentrowana jestem na nauce francuskiego, stąd między innymi przerwa w nauce.  Mam nadzieję, że codzienna wieczorna powtórka na Duolingo odświeży moją pamięć. 

Może znacie jakieś skuteczne i sprawdzone metody do nauki języka obcego, polecacie czasopisma, książki, programy?
Serdecznie zapraszam do pisania. 




* spodnie 501 Levi's męskie ze sklepu vintage 








35 komentarzy:

  1. Ja nie jestem zwolennikiem wkuwania na siłę...Oglądanie filmów bez tłumaczenia jest pomocne ale najlepiej praktykować język w realu;-) Fajna, luzacka stylizacja. Bluza w paseczki jest śliczna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nigdy nie wkuwałam na siłę, nauka języków obcych to przede wszystkim przyjemność i zabawa,
      zgoda co do nauki w realu, najlepiej jest wyjechać i rzucić się na głęboką wodę.,
      Bardzo dziękuję za komentarz

      Usuń
  2. Nigdy nie uczyłam się hiszpańskiego więc nic nie mogę Ci doradzić, ale popieram Twoje postanowienie i kibicuję Ci gorąco! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, no i strój bardzo na luzie, ja też noszę obecnie męskie spodnie ;)

      Usuń
    2. ech, tylko żeby się jeszcze chciało przykładać do nauki codziennie, dzięki za wsparcie:)

      Usuń
  3. Your blog is beautiful !!! I would love to see you on my blog !! Happy day!!!
    👌👌👌💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  4. Powodzenia w dalszej nauce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uczę się Hiszpańskiego, ale trochę zaniedbuję go za brak czasu :( Wyglądasz rewelacyjnie Kochana i życzę Ci przyjemnego powrotu do nauki , dasz radę :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, to przybijam z Tobą pionę.
      Bardzo dzięki:)

      Usuń
  6. Powodzenia w nauce... jeśli chodzi o sposoby to kontakt z językiem - słuchanie czytania jak najwięcej pomaga myślenie w danym języku... może pomailujesz z koleżanką im więcej tym lepiej - praktyka czyni mistrza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smsujemy ze sobą, zacznę czytać bajki dla dzieci.

      dzięki za dobre słowo

      Usuń
  7. Świetna stylizacja na luzie, spodnie super. Powodzenia w nauce...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  8. jak ja uwielbiam język hiszpański:) piękny melodyjny...

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna stylizacja :) Powodzenia w nauce... moja córka uczy się hiszpańskiego od dwóch lat... jest taki magazyn http://www.espanol.edu.pl/sub,pl,o-magazynie.html :) Podobno jest fajny i pomaga w nauce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie wiedziałam, że jest taki magazyn. Właśnie przeglądam stronę int. Dziękuję za podpowiedź.

      Usuń
  10. Ja słucham podcastów w drodze do pracy
    Myśle ze fajnym pomysłem sa lekcje z nativem przez skyp . 30 minutowa konwersacja codziennie bardzo poprawia swobodę porozumiewania sie w 2-3 języku . Ja na codzień używam francuskiego , co nie bez wpływu na mój angielski jest , mimo ze tez go używam stosunkowo często . A jak ogarnąć luxemburski , kiedy jego używanie ogranicza sie do rozmów z koleżankami córek ?

    Wychowując dziecko za granica , jezeli chcesz mówił swobodnie w 2 ? 3 ? Językach to nie mieszaj Ty mu - bądź konsekwentna - mow do niego tylko po polsku , ojciec w swoim ojczystym , nawet jezeli jest inny , a w przedszkolu , na ulicy nauczy sie francuskiego , szybciej niz myślisz . Jak będziesz do niego mówiła po francusku - to nauczysz go swojego akcentu , konstrukcji zadań , nie zawsze najpoprawniejszych , a najtrudniejszych do wyplenienia , a poza tym , jak wejdzie w środowisko dzieci nie bedzie chciał więcej mowić po polsku .
    Wiem , mieszkam w kraju poliglotów ;) gdzie 3-4 latki wymiatają w 2-3 a czasem 4 językach ....

    Trzymam kciuki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie na szczęście nie potrzebuje native sp bo mam na co dzieñ styczność z j. hiszpańskim, chodzi mi bardziej o przypmnienie sobie słówek i gramatyki dlatego potrzebuje jakieś programy, gazety...

      Z tym luksemburskim, to dopiero musi być jazda, taka mieszanka językowa, ale w sumie gdybyś chciała ubiegać się o obywatelstwo, to pewnie muisz wykazać swoją znajomość.

      Natomiast jeśli chodzi o dziecko, to trudno do niego nie mówić po francusku jeśli jesteśmy w towarzystwie francuskojęzycznym, gdzie wszyscy w tym języku rozmawiają. Zresztą chodzimy codziennie na zajęcia, także wszystko po francusku, naturalnie w domu po polsku, bez ciśnienia.

      To prawda, dzieciaki mega szybko łapią języki, najlepiej gdy małżeństwo dwu języczne a tu we fr bardzo często to się zdarza.

      Dziękuję Aniu za komentarz, miło Cię u mnie gościć.

      Usuń
    2. No właśnie Luxemburg prowadził b. Zaawansowane badania na temat wielojęzyczności i do swojego dziecka należy konsekwentnie po polsku . Nawet w towarzystwie
      My w rodzinie mamy małżeństwo polsko - hiszpańskie , i niby tato miał mowić do małego po hiszpańsku , ale mowi po polsku i cos tam po hiszpańsku ... Nie działa
      A na moich teściach zrobiła wrażenie córka znajomych - lat 3 do mamy po polsku , do taty po niemiecku , a z dziećmi po luxembursku .... Bo przecież to oczywiste
      Od razu "rozmowę " przeprowadzili z hiszpańskim zięciem , ze czemu to tak ;)

      Usuń
  11. Świetnie wyglądasz! Te spodnie wyglądają extra!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam żadnych programów do nauki hiszpańskiego, ale życzę aby Ci się udało znaleźć i szybko podszlifować język. :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja kiedy chcę się coś więcej pouczyć angielskiego szukam co nieco na internecie lub włączam film, choć z tym drugim mam gorzej, bo nie umiem się skupić i wytrwać do końca. Świetny poprzedni wpis, w sam raz dla mnie tylko muszę poszukać ich w Anglii ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przerwałaś, ale chcesz wrócić do nauki to najważniejsze. Da się nadrobić ten stracony czas :) Zaś co do stylizacji - bardzo mi się podoba, takie niebanalne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj hiszpański świetna sprawa, ja się uczę troszkę tak na wariata bo na żywo nie jest to mega trudne ale gdy ktoś bardzo szybko mówi to kompletnie nie ogarniam;)) Hihi:) Podoba mi się Twoja stylóweczka, luzik jak zawsze a on bardzo Tobie pasuje. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziwiam :). Francuski, angielskim pewnie też śmigasz i jeszcze hiszpański. Świat należy do Ciebie!!! Ja jestem językowym dnem :/. Obiecywałam sobie, że będąc przy dzieciach nauczę się angielskiego, jednak życie zbyt mnie absorbuje ;)!!!

    Poruszyło mnie Twoje postanowienie i może wreszcie coś w tej kwestii zacznę działać :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Językowo jestem marna, nawet radzieckiego, którego najdłużej się uczyłam w życiorysie już zapomniałam, dlatego uciekam od tematu, choć brzmienie hiszpańskiego uwielbiam, tak jak filmy Almodovara :) Bardzo mi się podoba Twoja stylizacja, świetnie, ze wszystko takie przyduże, fajne spodnie, super bluza, ma wspaniałe kolory i pasujące do niej czapka :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń