sobota, 22 czerwca 2013

kwiaty cukini z nadzieniem

                                                                     
Kiedy mieszkałam w rodzinnym mieście, miałam to szczęście, że uprawiałam eko warzywny ogródek. Teraz  zadowalam się warzywami z targu, bezpośrednio od farmerów. Co prawda warzywka mają smaczne, ale nie ma już tej satysfakcji, że to  własne, ekologiczne, zdrowe, naworzone naturalnym nawozem. Hobby pochłaniające mnóstwo czasu i dosyć uciążliwe, gdyż czasami trzeba się nabiegać i narobić. Uprawa ogródka dawała  mi podwójną radość:  z tego co zasiałam  i  z tego co wyrosło. Chciałabym w dalekiej przyszłości przeprowadzić się  w spokojniejsze miejsce z domkiem i ogródkiem, to takie moje ciche marzenie, ale wpierw trzeba pozwiedzać.



                                      Kwiaty cukinii z nadzieniem

Składniki:
12 sztuk kwiatów cukini
400 g sera twardego koziego
2 ząbki czosnku
8 liści mięty
skórka z cytryny
sól
pieprz
szklanka mąki
2 szklanki wody
1jajko

Wykonanie:
Kwiaty umyć i oczyścić, usunąć słupki kwiatowe. Następnie w misce wymieszać wodę z mąką,  dodać jajko, sól i pieprz. Konsystencja ciasta ma być podobna tak jak do naleśników. Zetrzeć kozi ser na tarce, dodać kilka liści mięty oraz startą skórkę cytryny. Wszystko wymieszać po czym nadzienie przełożyć do środka kwiatów cukini.
                                       
   Na końcu zakręcamy delikatnie kwiaty, tak aby ich nie uszkodzić i aby przy smażeniu nadzienie nam nie wypłynęło. Następnie zanurzamy delikatnie nasze kwiaty w cieście naleśnikowym, smażymy na patelni z dodatkiem oleju słoneczmnikowego. Na sam koniec, zajadamy ze smakiem bo są mega pyszne.
Polecam!
     

Daab, w moim ogrodzie


2 komentarze:

  1. Jestem fanką cukini!(Jestem warzywożercą, nie jem mięsa od wieeelu lat).W zeszłym roku miałm takiego pana na targu w swojej miejscowości, który przywoził specjalnie dla mnie takie różne cuda - cukinie plus kabaczki, dynie i inne. Ale z kwiatami nie jadłam!
    Też mi sie marzy własna chatka i własnym warzywniakiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. To spróbuj koniecznie bo naprawdę sa pyszne, można zamiast koziego- mozzarellę, fetę, co kto lubi...Fajnie, że w pl co raz więcej wegeterian, bardzo mnie to cieszy. chaty Ci życżę takiej naładniejszej we wsi.hehhehe

    OdpowiedzUsuń