środa, 17 lipca 2013

kotlety pieczarkowe

Kotlety pieczarkowe, uwielbiam. Gdyby ktoś nie wiedział, co można zrobić z pieczarkami, to polecam znakomite kotlety pieczarkowe. Lekkie, aromatyczne i bardzo grzybowe. Gwarantuję, że będą wszystkim smakować. U mnie kotlety zniknęły z talerza w jeden dzień a zrobiłam je z myślą o 2dniach.

Składniki:
1 kg pieczarek
10dkg sera żółtego
2 cebule
mąka
sól
pieprz

Przygotowanie:
Pieczarki obieramy i ścieramy na tarce, cebulkę kroimy w kostkę, podsmażamy na łyżce oleju. Do miseczki z pieczarkami dodajemy 2 jajka, pół szklanki mąki, starty ser żółty. Wszystko ze sobą mieszamy. Nastepnie formujemy kotlety i smażymy na rozgrzanym oleju. Można oczywiście zrobić do nich panierkę z jajka i bułki tartej, jak kto woli. 


10 komentarzy:

  1. Robiłam takie kotlety daaawno temu! Potwierdzam - pychota! o właśnie, dobry pomysł na jutrzejszy obiad, bo mimo, że jadam mięso i lubię, to muszę czasem od niego odpocząć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że próbujesz i lubisz wegetariańskie kotlety. Znam też takich, co nie tkną kotleta zrobionego z warzyw...No comment!

      Usuń
  2. Wygląda kusząco, choć trochę przeraża mnie to ścieranie pieczarek na tarce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech ścieranie pieczarek Cię nie przeraża, bo idzie jak spłatka! Za to, jakie są pyszne, naprawdę polecam!

      Usuń
  3. Pyyychota! I pomidorki koktajlowe chyba obok? I ziarenka słonecznika. Luuubię! Lubię też dodawać ziarenka lnu do różnych dań:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma się rozumieć, koktajlowe. Właśnie! potrzebuję ziarno lnu, też lubię, ale pić. Skorzystam z twojej rady i też spróbuję dodawać do dań, tylko muszę gdzieś go najpierw kupić.

      Usuń
  4. Kurczę, chyba mi podsunęłaś pomysł na jutrzejszy obiad, tylko mam dylemat - panierować czy nie? :). Twoje są bez panierki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, tak, moje są bez, ale jeśli chcesz, możesz je obtoczyć w bułce tartej. Wydaje mi się, że u mnie był, chwilowy brak bułki na składzie i dlatego kotlety są bez panierki.
      Cieszę się, że mogłam pomóc w wyborze jutrzejszego dania.
      Powodzenia w przygotowywaniu! Mam nadzieję, że będą smakować. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Ciekawe połączenie, musiały być bardzo dobre:)

    OdpowiedzUsuń