piątek, 22 listopada 2013

Pyszne risotto z pieczarkami i suszonymi pomidorami


Składniki:

ryż bio 250 gram
garść gryczanej kaszy
garść płatków orkiszowych
250 gram pieczarek
suszone pomidory
2 średnie cebule
ćwiartka masła
sól, pieprz
0,5 litra bulionu warzywnego
tymianek

Wykonanie:

Kroimy cebulę w drobną kostkę, pieczarki w plasterki. Następnie cebulę podsmażąmy na maśle, dodajemy pieczarki i  smażymy przez następne 3 minuty. Wsypujemy na patelnię naszą mieszankę ryżową i podsmażamy podlewając od czasu do czasu bulionem warzywnym. Zmniejszamy ogień i gotujemy około 15 minut do momentu odparowania bulionu. Cały czas uważamy by nie przypalić ryżu. Przyprawiamy do smaku. Na koniec dodajemy pokrojone pomidory suszone w paski.



Podoba mi się w jego wykonaniu...

                                         

4 komentarze:

  1. Nie robiłam nigdy risotto :-) Czas zacząć bo jest pyszne ale tylko jadałam gdzieś :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często robię, a kiedy z kaszy to wołam że kaszotto :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda i brzmi, chętnie takie spróbuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja to kiedyś w ogóle ryżu nie tykałam. Jestem w ogóle babą pełną uprzedzeń. Mój chop mnie do ryżu przekonał w chili con carne i od tamtej pory lubię. Koniecznie muszę skorzystać z tego przepisu, bo kocham pieczarki i suszone pomidory!

    OdpowiedzUsuń