niedziela, 2 lutego 2014

fenkuł oraz zapiekane ziemniaki w sosie śmietanowym

Delikatny smak gotowanego fenkuła z tradycyjnym smakiem ziemniaka, to kombinacja całkiem smacznej zapiekanki 

2 bulwy kopru włoskiego
6 ziemniaków
śmietana
2 jajka
sól 
pieprz
pietruszka
ser żółty emmentaller

Ziemniaki obrać i ugotować przez 20 minut, następnie odcedzić i odstawić do przestudzenia.
Fenkuł umyć, odciąć część zieloną i ugotować w osolonej wodzie przez 15 minut, ostudzić i pokroić w paski.
Śmietanę i jajka wymieszać z odrobiną soli, pieprzu i gałki muszkatałowej.  Następnie ziemniaki kroimy w plasterki i kolejno przekładamy na przemian: ziemniaki, fenkuł i emmentaller. Polewamy naszym sosem. Piec w piekarniku około 25 minut. Na koniec posypujemy zieloną pietruszką:)







Muza na dziś
 Miło się przy niej pichci:)


17 komentarzy:

  1. o żesz jakie fajne historie tu są , wbijam do ciebie :D :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam dotąd fenkułów, ale ta zapiekanka wygląda tak smakowicie, że chyba się odważę :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy tak nie jadłam, chyba czas spróbować zwłaszcza że smacznie wygląda :) i nie jest skomplikowane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale egzotyczna nazwa!!! Jeśli uda mi się fenkuła dorwać to posmakujemy :D.
    P.S. Zdrówka, zdrówka, zdrówka... zdrówka życzę :D!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. haha, dziękuję bardzo, nie mam zamiaru więcej występować. haaa, nam nasz facet właśnie zabronił pić, bo w zeszłym roku była akcja, że jacyś studenci się nawalili i była poruta :P haha, nikt nie zorientował się, że byłaś wstawiona? ja mam na studiach tyle zajęć związanych z teatrem, że podziękuję za więcej. :P

    widzę, że Twój blog powoli zamienia się w stricte kulinarnego :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fenkuł, fenkuł - nie znam! Czy można go ewentualnie czymś zamienić, bo mi się przepis podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można. Czasami robię taką bardzo prostą, bo ziemniaki i cebula i dodaję ten sos śmietanowy, ale jest wyśmienita. Proponuję zamianę na pieczarki z brokułami-tyż dobra:)

      Usuń
  7. Fenkuł to dla mnie nowość zupełna więc na taką zapiekankę z chęcią bym się wprosiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością zapraszam (serio)

      Usuń
  8. Przy najbliższej okazji zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  9. oj, doskonale wiem, o co chodzi! ale po co przejmować się opiniami innych? skoro robisz to, co lubisz, rób to dalej, ludzie zawsze będą gadać :) po prostu teatr raczej nie jest formą terapii dla mnie - publiczne występy mnie paraliżują, mi ulgę przynosi bieganie na przykład, to też dobra forma wyżycia się.

    OdpowiedzUsuń
  10. kupujemy białe wino i przyjeżdżamy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje śierściuchy sie ucieszą, zapraszamy!

      Usuń
  11. Ejjj, ja fenkułu też nie jadłam!!! A wydawało mi się, że jestem taka obeznana ;) Cudne przepisy, dzięki, dzięki, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  12. pewnie, sporo rzeczy można się dowiedzieć, do tej pory nie miałam pojęcia o istnieniu czegoś takiego jak fenkuł :D niemniej posty o ciuchach też bywają przyjemne :)

    medytacja? nie wiedziałabym nawet, od czego zacząć, chyba czas trochę poczytać :)
    haha, a ja myślałam, że jest to określenie powszechne znane!

    OdpowiedzUsuń
  13. Serdecznie witam
    Z wyrazami szacunku
    Pozdrawiam
    sławek

    www neooen bloog pl

    Opis Interview...
    Galeria, dziewięć albumów, 161 zdjęć.
    Spis galerii, nazw albumów znajduje się po prawej stronie na górze pod kalendarzem miesiąca
    zielonej strony w t ł a kolorze

    Pozdrawiam raz jeszcze
    życząc wszystkiego dobrego

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności, na takie ziemniaki miałabym chrapkę;)

    OdpowiedzUsuń