wtorek, 9 grudnia 2014

Krem z pora


Mała propozycja, gdyby ktoś nie miał pomysłu na jutrzejszy obiad. 
Krem z pora i do tego grzanki.
Przepis chyba wszystkim znany, a jeśli nie to go właśnie prezentuje:

Składniki:
4 pory całe z zieloną częścią
1 marchewka
4 ziemniaki
2 ząbki czosnku
gałka muszkatołowa
sól
pieprz

Przygotowanie:
Pory kroimy w plastry, ziemniaki i marchewkę w kostkę. Następnie warzywa przekładamy do garnka i smażymy na maśle przez dłuższą chwilę. Zalewamy po chwili wodą, tak żeby przykryć powierzchnię warzyw, gotujemy do momentu, kiedy ziemniak będzie miękki. Następnie wszystko miksujemy blenderem, na koniec doprawiamy przyprawami. Można podawać ze śmietaną:)




 W wolnej chwili robię na drutach, w sumie to za dużo napisane, że robię, bo dopiero zaczęłam i ciągle pruję. Oczywiście, jeśli skończę zrobić komin przed końcem tego roku, w co naprawdę wątpię to się pochwalę a jeśli nie, to i tak pstryknę fotkę, tyle że dopiero w przyszłym sezonie zimowym. Jestem w szoku, bo pamiętam do tej pory "ścieg" tak to się nazywa? Zajęcia praktczno-techiniczne  ze szkoły podstawowej, nie poszły w las. 

Wspieram się również filmikiem Rudej-Paskudy, jak zrobić czapkę, ale to już wyższa jazda jak dla mnie. Zabiorę się za nią, tuż po kominie.

http://jakirudzielec.blogspot.fr/2014_01_01_archive.html




9 komentarzy:

  1. Haha... czapę się robi tak samo tylko krócej ;)
    Cieszę się, że moje wypociny komuś się przydadzą :)
    Ja teraz zakochałam się w blogu Swetry Doroty. Kobitka robi takie cudeńka, że zazdrość mnie zżera i ręce pala się do drutów. Mam tam jedna prostą rzecz na oku, którą mogłabym zrobić, ale kiedy??? Ledwo wyrabiam z dziewczynkami teraz!!!
    Zupka pychotka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj!
    O, przypomnialas mi te zupe! Kiedys robilam ja czesto, teraz jakos od dawna nie.... Czas znowu zaczac, bo pyszna jest!!!! Mnie zainspirowalas;)
    Pozdrawiam. ANka

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam, zrobiłam! pychotaaaa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie zainspirowałaś. Nigdy nie jadlam

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Już jest, proszę ja Ciebie:)

      Usuń
    2. I dzięki :)
      Proste jak barszcz ;)

      Usuń
  6. Ten krem z pora to by pewnie bardzo zasmakował memu lubemu. Jak będzie grzeczny, to mu zrobię:))

    Ojej!!! Trzymam kciuki za Twoje postępy drutowe! Ja nie mam pojęcia, jak się robi. Kiedyś w podstawówce trochę umiałam właśnie ten podstawowy ścieg, że tam oczka na prawo, czy na lewo, czy coś takiego, ale teraz nic nie pamiętam:))) Jestem ciekawa tego komina, koniecznie pokaż, nawet jak jeszcze nie będzie skończony.
    Buziaki!:)

    OdpowiedzUsuń